tirsdag 29. desember 2009

Julaften!


Julaften morgen: Amanda får strømpe på senga. Vi ser "Julemorgen" med mamma og koser oss alle sammen!

Endelig hvit jul!
I følge min Julebok har vi ikke hatt ordentlig hvit jul her i Larvik på de 12 årene jeg har bodd her, bortsett fra litt snø som kom 23. desember i 2001, men hvor mesteparten var borte dagen etter.

OJ var noen timer på jobb, så ungene og jeg koste oss med frokost og TV på formiddagen.
Da klokka var 14 spiste vi julegrøt, og Amanda fikk mandelen, - som hun også spiste opp!
Så var det å komme seg i finstasen mens middagen omtrent gjorde seg selv i ovnen. Vi spiser fleskestek, brune (karamelliserte) poteter, brun saus og rødkål til middag. En tradisjon jeg har tatt med meg fra tiden i Danmark, og det beste jeg vet! Til dessert har vi både riskrem med varm kirsebærsaus og gele med vaniljesaus (ungene vil ha det, og da får de det).
Til middag var Katharina her og mine svigerforeldre. Vi hadde en meget hyggelig kveld, og alle fikk det aller meste av hva de hadde ønsket seg :-)





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar