torsdag 16. april 2009

Så har vi strikka litt igjen :-)


Denne gangen har jeg strikka noe som skal gis bort:


Min eldste niese venter datter nr. 2 i disse dager, og hun skal få babyteppet. Det er strikka i Vamsegarn og oppskriften fant jeg i en bok som jeg lånte på biblioteket (de har faktisk mange fine strikke-bøker!) : "Myk start". Det ble tykt og godt, kanskje litt for varmt nå mot sommeren, men jeg husker selv fra i fjor sommer at et varmt teppe var godt å ha for hånden på kjølige sommer-kvelder.

Hentesettet, med heklet jakke, som mamma har heklet (jeg kan ikke det!) og strikka bukse, skal min søster få til sin baby som ventes i juli. Det ble et fint og tradisjonelt hentesett :-) Oppskrift og garn er fra Dale.

3 kommentarer:

  1. Fy søren så flink du er! Det ble kjempefint! Vamsegarnet er deilig. :-)

    SvarSlett
  2. Takk!
    Jo, Vamsegarnet er deilig, men veldig annerledes å strikke med etter "alpaca-perioden"; vamsegarnet var mye tyngre å jobbe med, Alpaca-ull er som fløte på pinnene :-)

    SvarSlett
  3. Helt enig! Alpaca er helt fantastisk. Jeg har heklet en del sjal i Faerytale fra Du store Alpakka, og det er helt fantastisk. Det er litt sånn pusete garn, og lett om en fjær!

    Nå fikk jeg lyst til å strikke! Må finne et mønster. :-)

    SvarSlett