onsdag 29. april 2009

Vi nyter våren!


De som kjenner meg, vet at med våren kommer uante energikilder i meg opp for dagen :-)

Jeg rydder, vasker, kaster og holder på ute i min lille hage.

Den siste uka har bydd på nydelig vær, og det tok ikke mange timene etter at gradestokken hadde krøpet over 10 grader og nettene gikk i pluss, at mine "grønne" fingre begynte å klø: Jeg må UT!

Hagen har blitt ryddet for visne blader og annet snusk, beddene luket, staudene klippet, urtene ble litt ekstra kost med og verandaen er blitt vasket og oljet (i en nydelig teak-farge), så nå kan vi ta fatt på kosen ute.

Vi tilbringer mye tid ute, og i disse dager, i alt jeg gjør, oppdager jeg alt på nytt med Amanda. Hun elsker å være med; enten fra vognen, eller i bæresjal eller krabbende rundt i gresset.

I ettermiddag har borettslaget, vi bor i, hatt dugnad, og vi stilte mannsterke opp. Jeg hadde også stekt vafler til hele gjengen, og det smakte godt til kaffen etter at borettslaget hadde spandert pølser.

Kan det bli bedre? Joda, det kan det: Min niese Anette fødte en nydelig datter i kveld! Gratulerer!

Og enda er det en grunn til å ta seg et glass rødvin: selvangivelsen er i boks!

Skål for livet og våren!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar