onsdag 23. februar 2011

Amalie Victoria

- fylte 11 år den 22. februar!

Sep22$01

Hun er mitt 3. barn og har både en storesøster, storebror og lillesøster. Og det er her hos meg; pappa Kim og Nina har gitt henne enda en lillesøster og lillebror Smile

En snill datter og søster er hun. Dagene hennes går med til skole, kor og håndball. Enda er hun mammas lille jente, og alltid klar med en hjelpende hånd når noe skal gjøres i huset, på kjøkkenet eller passe lillesøster Amanda. Amalie er født med en varme og et godt smil, hun er veldig omtenksom, tilgivende og tolerant, og har aldri et vondt ord og si om, eller til, noen. Og så er hun intelligent. Hun gjør det godt på skolen, mangler ikke ambisjoner eller mål her i livet. Fra hun var 5 år har målet vært å bli lege eller jordmor. Slik jeg, og mange andre, oppfatter henne, så har hun det som trengs.

Aug25#34

Å være mamma’n til Amalie er en stor glede. Her i huset er hun “i midten”; hun er den mellomste. Mange har fortalt meg at det er en vanskelig plass å ha i en søskenflokk. Nå bråker ikke Amalie så mye, stillfarende og rolig står hun plutselig ved siden av meg, men du verden, det er bein i nesa på jentungen og hun kan da herje og bråke som unger flest. Særlig når hun og bror trommer sammen og fyrer opp stemningen! Puh!

Bilde 047

I disse dager er Amalie hos pappa’n sin på vinterferie, og jeg vet at hun er blitt både feiret og “begavet” der. Amanda og jeg gleder oss til å få både henne og Oliver hjem på fredag. Da skal vi feire her også.

Jeg ønsker min nydelige datter et fremgangsrikt, morsomt og givende år som 11-åring, vel vitende om at hun er unik, strålende og elsket!

DSCN1858

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar