mandag 16. mars 2009

Amalie, for 3 år siden, om kjærlighet.

Det er jo denne lille snuppa mi, på 6 år, som krydrer hverdagen vår med sine små gullkorn og betrakninger.
I barnehagen har ho en kjæreste. Ja, det er skikkelig LOVE! Det er nemlig Han som er "mannen i livet" og ho byttet til han fra en annen fordi han KYSSER bedre! *gulp*
For en tid tilbake, en fredfull ettermiddag, satt lille-snuppa ved pc'n og utforsket Josefines verden. Jeg satt og så nyhetene på tv. Da smalt det: "Vet du hva Daniel gjode med meg i barnehagen i dag?"
- "Hmmm...nei, hva gjorde han da?" spør jeg. "Han kyssa meg på rompa!"
Jeg måtte se opp, tenkte på fremtiden og hvilke oppgaver jeg vil få med dette amorøse lille barnet.
Da spør jeg: "Du verden! men hva sa du til han da??!!" Hun så på meg, varm i blikket og meget fornøyd: "At han er den skjønneste gutten i hele verden!"

Så enkelt kan det gjøres, i et barns verden. Et kyss på rompa...og hun er din.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar