mandag 16. mars 2009

Og vi ble foreldre!


Det er et under, hver eneste gang, å bli mamma.Og denne gangen i moden alder, som de så snilt kaller det :-) Men det er helt greit, jeg er en moden dame, men tydeligvis ikke overmoden!
Jeg kan jo ikke annet enn å føle stor takknemlighet for at det gikk fint denne 4. gangen også. Det er ingen selvfølge å bli mor, det å få egne barn, og det er heller ingen selvfølge å få friske barn. Jeg føler meg utrolig heldig. Noen ganger så tenker jeg at jeg må jo ha gjort noe godt og riktig i dette livet siden jeg har vært så heldig, og føler meg nesten litt religiøs av det hele :-)


Nå er mitt 4. barn blitt 2 mnd. gammel. Livet er kommet inn i en ny rytme, vi har nye rutiner som endrer seg hele tiden. Vi er blitt kjent med henne og etter den første litt "rotete" tiden er nå alt bare kos. Vi "prater" sammen, hun pludrer og smiler. Den første latteren med lyd kom for to dager siden. Det er store fremskritt hver dag nå. Jeg håper bare jeg klarer å huske disse små tingene, som akkurat nå er så store, for dette er siste gang jeg er spebarnsmor.
Og samtidig sitter min eldste datter med en baby på 3 mnd. Hun fikk sin første 3 uker før meg. Vi fikk hver vår skjønne tulle! Livet er godt å leve om dagen!
God sommer :-)

1 kommentar:

  1. Hun er så søt nor hun ble født men nå er hun jo stor. Venelig hilsen Amalie

    SvarSlett