mandag 16. mars 2009

Frøken Bibelstripp!

Denne tror jeg nok er kjent for mange av oss, men jeg blir lett innspirert i kveld, på tide å friske opp saker og ting. Les, og lær, og ikke minst: ha det litt gøy!

Brevet til Dr. Laura Schlesinger:
Laura Schlesinger er en kjent radioperson i USA som gir råd til demsom ringer inn. For en tid tilbake svarte hun en av innringerne, medhenvisning til Tredje Mosebok 8:22, at homoseksualitet er envederstyggelighet, og under ingen omstendighet kan tolereres. Detfølgende er et åpent brev til Dr. Laura ført i pennen av en amerikanskstatsborger, hvis navn er ukjent.

Kjære Dr. Laura.Takk for at du gjør så mye for å lære folk opp i Guds bud. Jeg harlært mye av deg, og jeg prøver å dele disse kunnskapene med så mangejeg kan. Dersom noen for eksempel prøver å forsvare homoseksualitet,så minner jeg dem bare om Tredje Mosebok 8:22 der det står klart ogtydelig at homoseksualitet er en vederstyggelighet. Så er ikke det merå snakke om. Men nå trenger jeg noen råd om hvordan jeg på best muligmåte kan leve etter Guds bud.
Hver gang jeg brenner en okse som et offer vet jeg at dette gir enduft som behager Herren (Tredje Mosebok 1:9). Problemet er naboene.
Jeg ønsker å selge min datter som slave (Andre Mosebok 21:7).Med det prisnivået vi har i dag, hva mener du er en kurant pris?
I Tredje Mosebok 24:44 står det klart at jeg kan eie både mannlige ogkvinnelige slaver så lenge de er kjøpt fra et naboland. En venn av megsier at dette gjelder bare for meksikanere, og ikke canadiere. Hertrenger jeg hjelp. Kan jeg eie canadiere?
Jeg har en nabo som insisterer på at han skal arbeide på sabbaten. IAndre Mosebok 35:2 står det helt tydelig at han da skal drepes. Er jegmoralsk ansvarlig for å gjøre dette selv?
En venn av meg mener at selv om det er en vederstyggelighet å spiseskalldyr (Tredje Mosebok 11:10), så er homoseksualitet verre. Jeg eruenig. Hvem har rett?
I Tredje Mosebok 21:20 står det klart at jeg ikke må nærme meg Gudsalter dersom jeg ser dårlig. Jeg må innrømme at jeg er nærsynt ogbruker briller. Må synet mitt være helt perfekt, eller kan vi benyttelitt slingringsmonn her?
De fleste av vennene mine går til frisøren. De klipper håret på sideneog tar skjegget i kantene. Dette er tydelig en synd ifølge TredjeMosebok 19:27. Hvordan bør de straffes?
Jeg har lest i Tredje Mosebok 11:7-8 at jeg ikke må røre noen resterav en død gris fordi det gjør meg uren. Kan jeg allikevel spille(amerikansk) fotball dersom jeg har hansker på?
Min onkel har en gård. Han synder mot Tredje Mosebok 19:19 fordi hanplanter to ulike avlinger på samme jorde. Kona er ikke noe bedre fordihun går med klær som er laget av to ulike stofftyper (blanding avbomull og polyester). Han har også den uvanen at han banner mye. Erdet virkelig nødvendig at vi samler hele byen bare for å steine dem(Tredje Mosebok 24:10-16)? Er det ikke like lett å brenne dem til dødei et familieselskap slik vi pleier å gjøre med mennesker som liggermed sine slektninger (Tredje Mosebok 20:14)?
Jeg vet du har gått i dybden på denne type problemstillinger. Så jeger sikker på at du kan hjelpe meg. Takk for at du stadig minner oss påat Guds ord er evig og uforanderlig.

Med hilsen en trofast disippel og tilbedende fan.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar