mandag 16. mars 2009

Mega ammetåke!

Poden på nesten 2 skulle få sko, og jeg dro avgårde med han og min lille på 1 mnd til byens handlesenter. Han holdt mamma hardt i hånden, der vi gikk inn, og jeg hadde den minste i bag'en. Vel inne i skobutikken, satte jeg min sønn pent på en stol, " Nå må du sitte her, så skal vi prøve sko", sa jeg. Og han satt så pent og stille. Jobben var fort gjort den. Jeg tok skoene med meg til kassa, betalte, tok bag'en med babyen og gikk fornøyd ut av butikken...
Inne i bilen følte jeg sterkt at jeg hadde glemt noe. "Herregud"!!! Ungen!!! Ut med babyen på armen, jeg stormet inn i butikken igjen, og der satt han. Akkurat slik jeg hadde forlatt han; stille og sittende pent på stolen sin. Ventet på mamma. Hjertet blødde. "For en mor", tenkte jeg, men han var bare blid for at jeg kom og hentet han.
I ammetåka kan alt skje. Heldigvis gikk det bra og noe liknende har aldri skjedd, selv om jeg har ammet 4 små.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar